czwartek, 15 stycznia 2015

Scenariusze Tura 1:

Z racji na porę roku (choć już niekoniecznie sytuację za oknem) na początek motywem przewodnim będą Ardeny.

Scenariusz 1: Dalej tą drogą:

Zalecane punkty: 1000-1500
Zalecane ustawienie stołu: Jak gracze uznają za stosowne z jedną uwagą - potrzebna jest droga łącząca obie długie krawędzi. (I pewnie lepiej dla rozgrywki by nie była prosta jak niemiecka autostrada - to Aredyny w końcu a Ardeny to góry :) )
Plutony: Zalecane plutony pancerne. Natomiast jeśli ktoś nie chce/nie ma/whatever grać pancerniakami może wziąć dwa plutony zwykłe. Dzieki temu będzie miał wystarczający dostęp do broni przeciwpancernej.
Wystawienie: Obie armie wchodzą z first wave. Dowolną liczbę jednostek można zostawić w rezerwach.
Zasady Specjalne: Zła pogoda - naloty lotnicze nie działają.
Cel: 3 znaczniki. Pierwszy stoi na drodze w odległości 12” od długiej krawędzi (odległość w lini prostej, nie “po drodze”) drugi 24”, trzeci 36”. Znaczniki zajmuje się na koniec tury gdy ma się jednostkę w 6” od niego a przeciwnik nie ma. Raz zajęty znacznik jest Twój do momentu gdy nie zajmie go przeciwnik czyli można sobie od niego odjechać i o ile przeciwnik nie przyjdzie po niego to na koniec gry jest Twój. W jednej turze można zająć tylko jeden znacznik (samemu się wybiera). Zajmuje wszystko.

Scenariusz 2: Bastogne

Przepraszam, że tak na żywca zerżnięte ale jeśli coś pozwala mi zaoszczędzić czas to biorę.

The US 101st Airborne Division had hastily deployed to Bastogne in order to keep this vital crossroads town in Allied hands. They were not well equipped to deal with the harsh winter environment, and were low on ammunition.
SET-UP
The US defender must set up at least half of his force in his set up zone, up to 12” from his table edge. These units may use the hidden set up rules. Any units not set up at the start of the game are held back in reserve.
The German attacker does not set up any units at the start of the game. He must nominate at least half his force as his first wave. Units not included in the first wave are held in reserve.
SPECIAL RULES
LIMITED FLANKING Outflank tylko na 24”
THE BATTERED BASTARDS OF BASTOGNE
The US player’s supply situation is critically low. Whenever a US unit fires, first roll a single die for the whole unit. On a 1, the unit doesn’t fire. It has either decided to conserve its ammo, or is scrounging for bullets among its members.
NO FUEL! The German player’s fuel supply situation is critically low. Whenever a German vehicle wishes to move, roll a die. On a 1, the vehicle does not move and immediately counts as having suffered an immobilized damage result.
BAD WEATHER - naloty lotnicze nie działają.
PREPARATORY BOMBARDMENT
The German player rolls a die. On a 2+, a preparatory bombardment strikes the US positions. On a result of 1, no barrage materializes, but the German player presses on as planned.
OBJECTIVE
The German player is trying to push through the US lines, and the US player is trying to stop them!
FIRST TURN
The battle begins. During the first turn, the German player must bring his entire first wave on to the table. These units can enter the table from any point along the German player’s table edge, and must be given either a Run or Advance order. Note that no order test is necessary to bring units on to the table as part of a first wave.
GAME DURATION
Keep a count of how many turns have elapsed as the game is played. At the end of turn 6, roll a die. On a result of 1, 2 or 3, the game ends; on a roll of 4, 5 or 6, play one further turn.
VICTORY!
At the end of the game, calculate which side has won by adding up victory points as follows. If one side scores at least 2 more points than the other, then that side has won a clear victory. Otherwise, the result is a draw!
The German player gets 1 victory point for every enemy unit destroyed. He also scores 2 victory points for each of his own units that are in the US player’s set up zone (even if only partially,).
The US player scores 2 victory points for each enemy unit destroyed.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz